Travel around Romania – first stop Brasov

RoPentru cei care nu știți, sunt un travel geek autoproclamat, ceea ce presupune că îmi place foarte mult să călătoresc, chiar dacă, recunosc, nu am călătorit prea mult la viața mea. Dar hey, niciodată nu e prea târziu. Cum CFR a binevoit a da gratuitate studenților (aka the young and so broke), eu și prietenele mele am decis să profităm de ocazie și ne-am gândit ca Brașovul să fie prima alegere.

Plecarea

Inițial, plănuiam să fie o călătorie de o zi, dar pe parcursul săptămânii făcusem rost de cazare la niște rude în Bușteni, așadar itinerariul nostru presupunea să ne petrecem toată ziua în Brașov, iar de la ora 18 să mergem în Bușteni.

Împachetate cu sandwichuri  făcute de Cassandra, sushi și pui picant a la Ioana și niște dulciuri cumpărate de mine (evident), am luat noi frumos trenul de 6 dimineața, pentru a avea timp să vizităm tot. Vremea fusese destul de bună în ultima perioadă deci fie am fi avut parte de puțină căldură, fie de zăpadă. Eram pregătite pentru ambele. Pentru ce nu eram noi pregătite? Ei bine, pentru ploaie. Fix de ce am avut parte.

ploaie

brasov3

Piața Sfatului

Am zis că dacă tot am ajuns, să nu facem cale întoarsă doar pentru puțină ploaie așa că am luat autobuzul de la gară spre centru, având ca destinație mult-cunoscuta Piața Sfatului. Pe cât de cunoscută e, pe atât de pustie era. Eram singurele rătăcite pe acolo. În centrul pieței erau așezate strategic două tarabe de vin fiert și kurtos kalacs, la care ne-am încercat norocul, doar una dintre ele fiind deschisă. Am luat niște vin fiert, și din moment ce începuse lapovița, am așteptat cu drag ca micile bucăți de gheață să-l răcească îndeajuns ca să-l putem bea.

vin

Strada Sforii

Fiindcă toate trei vizitasem cel puțin o dată Biserica Neagră, am decis ca următoarea destinație să fie Strada Sforii. Ajunse acolo, am avut o reacție în lanț unde am dat dovadă de caracterul nostru lady-like printr-o serie de țipete. Una țipase că-i plouase în lentilă, eu am țipat fiindcă credeam că a văzut un șobolan sau ceva, iar cealaltă a țipat că am țipat eu. După câteva selfi-uri nereușite, am decis că e timpul să mergem mai departe.

strada sforii

Înapoi spre centru

În timp ce ne decideam noi care să fie următoarea destinație (bineînțeles că nu ne-am făcut un itinerariu), Ioana a filmat drumul nostru dinspre Strada Sforii înapoi spre centru cu telefonul care era încă cuplat la bățul de selfie. Am râs, am glumit, am țipat fiind ferm convinse că vom râde când ne vom uita la filmulețe și ne vom aminti acele momente. Am avut dreptate într-o privință: am râs când ne-am uitat la filmulețe, dar nu din motivele enumerate mai sus, ci din cauză că filmele erau mute. Aparent, când telefonul e conectat la bățul de selfie, filmările nu înregistrează sunetul. Așa că, young ones, nu faceți aceeași greșeală ca noi.

Turnul Negru

A urmat Turnul Negru. Urcușul până acolo presupunea un elegant mers al pinguinului datorită singurului petic de gheață din tot Brașovul vizitat de până atunci. Ajunse la turn, ne-am proptit pe scări pentru o nouă serie de selfi-uri și câteva poze oarecum reușite cu peisajul superb, ce se întindea în fața noastră (a se vedea mai jos).

turnul negru2

Următoarea atracție turistică pe care voiam s-o vizităm era Turnul Alb, ce se afla în apropierea Turnului Negru, însă fiind bătrâne și obosite, o vorbă de-a Cassandrei, am renunțat. Din acest motiv și din cauza noroiului s-a ales praful și de următoarea noastră destinație, și unul din motivele pentru care am vizitat Brașovul, și anume urcarea pe Tâmpa.

cassie approved

Glaze Haze

Așadar, vizitasem mai tot ce puteam vizita și era abia ora 11. Cum rămăsesem fără baterie după cele 100 de poze făcute la cele două atracții turistice vizitate, plus filmulețele mute, am ajuns la Glaze Haze.

glazehaze

O donuterie superbă în stilul anilor ’70 -’80, unde am mâncat câteva gogoși delicioase și ne-am uscat picioarele încălțate într-un mod total nepotrivit pentru ploaie. Am stat acolo două ore în care am mâncat cu încetinitorul și ne-am regândit la alegerile făcute în viață, timp în care Cassandra și-a amintit că mai putem vizita un loc în apropiere și anume poarta Ecaterina.

poarta ecaterina

Înapoi în Piața Sfatului

După admirarea porții mirobolante, am zis să mai dăm o tură prin Piața Sfatului, unde dăduse soarele. Ne-am plimbat puțin până când am văzut oameni mâncând pizza la cornet. Starea noastră naturală fiind cea de fomiste (după cum spune Ioana), am hotărât că trebuie să încercăm. Ajungem noi la locul cu pricina, ne decidem asupra cărei pizza să luăm (ambele îmi ziseseră să iau ce vreau), ajung eu să comand, ca tipul să-mi spună: nu mai avem.

Image result for kfc logo png

Tunete și fulgere în stomacurile noastre, așa că ne-am reprofilat spre următoarea opțiune: Image result for kfc logo png. Aveam mult timp de pierdut, ținând cont că ne luasem ca fraierele deja biletele spre Bușteni de la ora 18 și era abia 14.

Și așa am petrecut noi 3 ore foarte distractive în Image result for kfc logo png, cu o Ioana care dormea pe masă și o Cassandra care nu putea vorbi de răcită ce era. La ora 17 ne-am îndreptat spre autobuzul care ne-a dus la gară și am mai așteptat trenul încă o jumătate de oră.

Întoarcerea

Am ajuns la rude, am mâncat, am dormit și urma ca duminică să plecăm. De dimineață, Ioana pe jumătate adormită, se uitase la ora sosirii trenului în loc de ora plecării, și astfel am ajuns la 11 în gară, în condițiile în care următorul tren era abia la 14.

Drept urmare, am făcut ceva cumpărături, am mâncat cei mai buni hot dogi din Bușteni, și ni s-a părut o bună pierdere de vreme vizitarea Castelului Cantacuzino. Ajunse acolo, am rămas doar 5 minute deoarece am realizat că nu avem timp să-l vizităm și să prindem trenul.

Așadar, înapoi la gară unde observăm că sunt o groază de oameni care așteaptă pe peron. Ca un mijloc de a pierde timpul, am găsit un nou sport olimpic pentru Ioana, și anume aruncatul parizerului pisicilor care stăteau pe acolo.

După ce am rămas fără parizer, vine trenul care este arhiplin (Regio). Am urcat fără nicio speranță de a prinde un loc, ținând cont că nu puteai mișca nici măcar un deget. Luăm astfel decizia de a coborî la următoarea stație, și anume Sinaia, unde am luat bilete spre următorul IR, care venea abia peste o oră.

sinaia

Fiindu-ne iar foame, cumpărăm câțiva covrigi dintr-o simigerie din fața gării și ne proptim pe o bancă unde ne gândim ce a fost în capul nostru. Luăm înțeleapta decizie de a asculta de prognoza meteo și de a face un mic itinerariu înainte de a pleca în următoarea noastră călătorie.

Cu toate că am ajuns abia la 17 acasă, a fost o experiență inedită și ne-am distrat indiferent de circumstanțe. Atunci când ai pe cine trebuie lângă tine, e imposibil să nu te distrezi.

Stay tuned to our adventures!

EnFor those of you who don’t know, I’m a self-proclaimed travel geek, which means that I love to travel, even though, I have to admit, I haven’t traveled that much. But hey, it’s never too late. Since CFR (Romanian Railway) had the benevolence of giving free train tickets to university students (aka the young and so broke), me and my friends decided to take advantage of this situation and we thought of visiting Brasov as the first destination.

The departure

At first, we planned it as a one day trip, but during the week we managed to find lodging at some relatives in Busteni, therefore our itinerary meant that we would spend the day in Brasov and at 6 pm, we would go to Busteni.

Packed with sandwiches made by Cassandra, sushi and spicy chicken by Ioana and some sweets bought by me (obviously), we took the 6 am train in order to have enough time to visit everything. The weather was really good lately so we were expecting either a little bit of sunshine or some snow. We were ready for both. What weren’t we ready for? Oh well, for rain. Exactly what we had.

brasov4

piata sfatului2

Piața Sfatului (Council Square)

We thought that since we arrived, we should not back down just because it was raining, so we took the bus from the train station to downtown, with the well known Council Square as destination. Though it is popular among the places one should visit, it was as deserted as it was known. We were the only lost ones there. In the middle of the square, there were strategically placed two wine and kurtos kalacs stands, where we tried our luck, and only one was open. We bought some mulled wine, and since the sleet began to fall, we patiently waited for the little pieces of ice to cool the wine enough for us to drink.

brasov5

Strada Sforii (Sforii Street)

Because each and every one of us visited the Black Church at least once, we decided that our next destination should be Sforii Street. When we got there, we had a chain reaction where we proved our lady-like behavior through a series of screams. One screamed because a drop of rain fell in her lens, I screamed because I thought she saw a rat or something, and the other one screamed because of my scream. After some failed selfies, we decided that it was time to move on.

Back to downtown

While we were wondering which one should be our next destination (of course we didn’t have an itinerary), Ioana filmed us on our way from Sforii Street back to downtown, with the phone still attached to the selfie stick. We laughed, we joked, we screamed, being firmly convinced that we would watch those videos and laugh remembering those moments. We were right about one thing: we laughed when we watched those videos, but not because of the reasons before mentioned, but because the videos were mute. Apparently when your phone is connected to the selfie stick, it will not record any sound. Hence, young ones, do not make the same mistake as we did.

Turnul Negru (The Black Tower)

Next was the Black Tower. The climb meant to walk as elegant as a penguin because of the only patch of ice seen by us till then in Brasov. When we got there, we climbed the stairs for a new series of selfies and a few pictures somewhat successful with the gorgeous scenery that unfolded before us (to be seen below).

turnul negru3

The following tourist attraction we wanted to visit was the White Tower, which was in the vicinity of the Black Tower, but us being old and tired, one of Cassandra’s sayings, we gave up. Because of this reason and because of the mud, our next destination and one of the reason we visited Brasov, namely climbing the Tâmpa, turned to dust as well.

Glaze Haze

Well, we visited most of what we could visit and it was only 11. As our phone batteries were running low because of the 100 picture we took at the two tourist attractions we saw and the mute videos, we ended up at Glaze Haze. A gorgeous donut shop in the style of the ’70-’80s, where we ate some delicious donuts and we dried our wet feet because of the  completely-inappropriate-for-the-rain shoes. We stayed there for about two hours where we ate in slow-motion and we were wondering about our choices in life. Meanwhile, Cassandra remembered that we can visit another place nearby called Poarta Ecaterina (Catherine’s Gate).

glaze2

Back to Council Square

After admiring the delightful gate, we said that we should go to Council Square one more time, where the sun was shining. We walked around for a little bit until we saw people eating pizza in a cone. Since our natural state is hungriness (as Ioana says), we decided that we need to try them. We arrived at the stall, we decided over which pizza we should order (both let me choose in the end), I was ready to order when the guy said that they no longer have pizza in a cone.

Image result for kfc logo png

Thunder and lightning in our bellies, so we reoriented to the following option: Image result for kfc logo png. We had a lot of time to waste,  considering that we already bought our tickets to Busteni for the 6 pm train and it was only 2 pm.

And that is how we spent 3 fun hours at Image result for kfc logo png, with a sleeping with her head on the table Ioana and a couldn’t speak because of her cold Cassandra. At 5 pm we headed towards the bus that took us to the train station, and then we waited another half an hour for the train.

The return

We arrived at the relatives, we ate, we slept and on Sunday we had to go home. In the morning, a half-asleep Ioana looked at the arrival of the train instead of the departure and so we ended up at the train station at 11 am, when the next train was at 2 pm.

Hence, we’ve done some groceries shopping, we ate the best hot dogs in Busteni, and we thought that visiting Castelul Cantacuzino (the Cantacuzino Castle) was a good waste of time. When we got there, we only stayed for 5 minutes because we realized that we didn’t have time to visit it and catch the train.

So, when we got back to the train station we noticed that there were a lot of people waiting on the platform. As a way of passing time, we found a new Olympic game for Ioana, namely, throwing ham at the stray cats.

After we run out of ham, arrived the train which was overcrowded (Regio). We got on without hoping that we there might be any seats available, considering that you couldn’t even move a finger. Thus we took the decision to get off at the next station, which was Sinaia, where we bought tickets for the next IR, that came after an hour.

Being hungry again, we bought some pretzel from a pretzel shop in front of the station and we sat on a bench while wondering what were we thinking. We took the wise decision that next time we go on a trip to listen to the weather forecast and to have an itinerary ready.

Although we arrived at 5 pm home, it was a new experience and we had fun no matter the circumstances. When you have the right people beside you, it’s impossible not to have fun.

fun

Stay tuned to our adventures!

XoXo, Silvy

One thought on “Travel around Romania – first stop Brasov

Leave a Reply

